Forside

Kunst i byrummet

Gavlmalerier i Nordvestkvarteret

Efter tre års arbejde er kunstværkerne på seksten gavle på Rentemestervej og Møntmestervej i Københavns Nordvest kvarter færdige.

Gavlene er skabt på initiativ af kurator Jens-Peter Brask, der også er guide på turen. Han er inspireret af bydele som Schöneberg i Berlin og Wynwoodkvarteret i Miami, der er blevet store attraktioner på grund af områdernes street art. Jens-Peter Brask håber, at mange vil komme forbi og betragte gavlene, og at beboerne i området får glæde af kunstværkerne:

- Jeg håber, at beboerne føler, at de har fået et gladere og mere lyst område. Jeg håber også, at de i stedet for at snakke med naboen om skavanker eller vejret, så snakker om kunsten og gavlene, siger Jens-Peter Brask.

Det er andelsforeningen AB Mønten, der er placeret mellem Møntmestervej og Rentemestervej, der har stillet de seksten gavle til rådighed for projektet, der har fået økonomisk støtte af bl.a. Områdefornyelse Nordvest.

Målet med gavlene er, at "de skal fremhæve kvarterets kant og skabe en ny kreativ rute i Nordvest, der forbinder iværksættermiljøerne og kulturinstitutioner fra Lygten Station helt til Utterslev Torv".

Søndag        24. oktober 2020 kl. 11.00

Mødetid:      kl.10.45