De Vestindiske Øer

Hanne Sie og Joseph Salamon

Søndag den 19. august 2018
kl. 11.00

Se kunsten, hvor den bliver skabt
i to Birkerødkunsteneres værksted

Billedhugger Joseph Salamon viser skulpturer i sten og bronze og billedkunstner Hanne Sie viser malerier, akvareller og grafik. De er begge anerkendte og værdsatte kunstnere - begge medlemmer af Billedkunstnernes Forbund, Danske Grafikere og Fyns Grafiske Værksted - Joseph Salamon tillige af Dansk Billedhuggersamfund og Kunstnersamfundet.

Joseph Salamon har udstillet mange steder på Fyn - bl.a. på Brandts Klædefabrik. Han er vinder af SydvestFyns kunstnerpris og har bl.a. udført en bronzegruppe på Skovløkkeskolen i Otterup, et stort solursanlæg i Svendborg, et stort kobberrelief i Sydbank i Svendborg samt en bronzeskulptur, som står på Rådhuset i Odense.

Hanne Sie har udstillet på SAK i Svendborg og på Fyns Grafiske Værksted i Odense. Hun har udstillet på Kunstnernes Påskeudstilling og på talrige gallerier og kunstforeninger i Danmark. Hun har desuden udstillet på mange internationale, censurerede udstillinger og er repræsenteret på flere museer i Danmark og Europa.

Hanne Sie har udført en række udsmykningsopgaver i både privat og offentligt regi. Udgangspunktet for Hanne Sie er sanseindtryk og tankeeksperimenter. Hun arbejder koloristisk i et abstrakt lyrisk univers, hvor perspektivet ofte er ændret eller helt opløst. Værkerne ånder af længsel og håb og udtrykker følelser fra lys blid glæde til trodsig smerte.

Mødested:              Soldraget 42, Birkerød Mødetidspunkt: Kl. 10.45 ● Varighed: 1½ time ●  Rundviser:              Kunstnerne selv
Pris:                       Medl./gæst kr. 50,-/70,- ● Tilmelding: Senest 6. august 2018
Hjemmeside:          www.josephsalamon.dk og www.hannesie.dk